هیچ موردی برای نمایش وجود ندارد
گلستـان
گلستان از استان‌هایی است که دارای طبیعت زیبا و بی­نظیر است و از برکت وجود امامزادگان زیادی بهره ­مند می­باشد. در گلستان ۱۲۳ بقعه متبرکه وجود دارد که ۱۰۳ مورد حرم امامزادگان و ۲۰ مورد قدمگاه و سقاخانه است، این  ۱۰۳حرم مدفن ۱۸۰ امام‌زاده است؛ چرا که در برخی از بقعه‌ها ۹ نفر از فرزندان ائمه و در برخی دیگر بین دو تا پنج نفر از امامزادگان دفن هستند. شاخص بودن برخی امامزادگان در شهرستان‌های گلستان باعث شده این شهرستان‌ها را با نام همان امام‌زاده در سطح کشور یاد کنند.
زیارتگاه خالد نبی، مزار حضرت یحیی ­بن زیدبن علی­ بن ­الحسین ­بن ­علی ­بن ­ابیطالب(ع)،برج گنبد کاووس یا میل گنبد، آستان متبرک امامزاده عبدالله(ع)، حوزه علمیه اهل­ سنت عرفان قره ­بلاغ، مدرسه امام شاطبی، آرامگاه مختومقلی فراغی، شهر باستانی جرجان، غار کیارام، برج رادکان کردکوی، مسجد جامع گرگان، پارک جنگلی نهارخوران گرگان
 
آستان حضرت امامزاده عبدالله(ع)

۲۰۲۳۰۲۱۶_۱۰۱۶۱۶امامزاده عبدالله(ع) شهر گرگان که در روایاتی برادر امام رضا (ع) و در برخی روایات دیگر منصوب به امام حسن مجتبی(ع) معرفی شده است.  مزار مبارک این امام‌زاده در شمال شهر گرگان قرار دارد و و از آنجایی که میقات الرضا است در تمام فصول سال پذیرای زائران حرم قدس رضوی است. البته زائران از قرن ششم و هفتم برای ادای احترام به این بقعه مبارکه می آمدند و اسناد تاریخی موجود گواه برآن است.
ساختمان اولیه بقعه قبل از انقلاب اسلامی چندین بار تخریب و بازسازی شده که آخرین بار پس از انقلاب اسلامی به همت اداره کل اوقاف و مردم خیر گرگان بطور اساسی احداث شده است. این بنا شامل گنبد، شبستان‌های بزرگ با دو گلدسته و تاسیسات است، شبستان و گنبد از داخل آیینه کاری بوده و نمای بیرونی گنبد و گلدسته‌ها توسط کاشی‌های سنتی پوشش داده شده است و در جلوی بقعه یک ایوان ورودی با بهره گیری از سبک معماری حرم مطهر امام حسین (ع) وجود دارد. این بقعه متبرکه دارای چهار شبستان به نام های شبستان حضرت رسول (ص)، شبستان امام علی (ع)، شبستان حضرت فاطمه (س) و شبستان زینب کبری (س) است که شبستان حضرت رسول بعنوان شبستان اصلی امامزاده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
حوزه علمیه عرفان قره‌بلاغ (چشمه سیاه)
حوزه علمیه عرفانی قره­ بلاغ که توسط یارمحمد آخوند نظری در سال 1330 تاسیس شد، به عنوان محل آموزش شریعت و عرفان واقع در یکی از روستاهای ترکمن­نشین شهرستان علی­آبادکتول در استان گلستان قرار دارد. این حوزه به عنوان بزرگترین و معروفترین حوزه علمیه ترکمن صحرا تاکنون صدها طلبه با درجه "آخوندی" تربیت کرده است.
در این حوزه علمیه کتابخانه­ ی بزرگی با ۲۵ هزار عنوان کتاب وجود دارد. در جوار این حوزه مزار مرحوم یار محمد آخوندی موسس و بنیانگذار حوزه علمیه عرفان واقع شده است.
 
 
مدرسه قرآنی امام شاطبی گنبد کاووس
 
 
دارالقرآن امام شاطبی شهرستان گنبد کاووس به همت جمعی از خادمان و علاقمندان ساحت مقدس قرآن کریم و با هدف تربیت نیروهای مجرب، متخصص و متعهد در زمینه حفظ قرآن، ترویج فرهنگ قرآنی در میان اقشار مختلف جامعه بخصوص کودکان و نوجوانان، ارائه آموزش­های تخصصی قرآن اعم از قرائت و حفظ و نیز ایجاد زمینه و بستر مناسب برای علاقمندی به معارف قرآندر سال 1391 تاسیس شد.
 
 
برج تاریخی گنبد قابوس
برج گنبد کاووس یا میل گنبد، واقع در شهر گنبد کاووس دراستان گلستان، بلندترین برج آجری دنیاست که در قرن چهارم هجری در زمان سلطنت شمس­ المعالی قابوس بن وشمگیر از پادشاهان آل زیار ساخته شده است.
این برج از زیباترین و باشکوه‌ترین بناهای اوایل دوره اسلامی است که علیرغم استفاده بسیار کم از عناصر تزیینی در آن، دارای ساختاری متناسب، موزون، مستحکم و زیباست. این بنای ۵۵ متری بر روی تپه‌ای ۱۵ متری ایستاده‌است.
 
مزار حضرت یحیی­ بن زیدبن علی­ بن­ الحسین­ بن­ علی­ بن­ ابی طالب(ع)
 
امامزاده یحیی بن زید از فرزندان امام زین‌العابدین(ع) یکی از معروف‌ترین اماکن دیدنی استان گلستان در گنبد کاووس است که علاقه‌مندان و زائران زیادی همه روزه از نقاط دور و نزدیک به زیارت آن مشرف می‌شوند و به همین دلیل در اکثر ساعات روز همواره مملو از زائر است.
یحیی بن زید بن علی بن الحسین(ع) که در زمان حکومت بنی امیه قیام کرد و در سال ۱۲۰ هجری قمری به قتل رسید.
اکثر نویسندگان، جرجان را محل شهادت یحیى دانسته‌اند و مدعى هستند که قبر یحیى بن زید در جرجان قدیم است که امروزه گنبد کاووس نامیده می‌شود. اصل بنای زیارتگاه در سه کیلومتری غرب گنبد کاووس و در مرکز جرجان قدیم قرار گرفته و متعلق به دوره صفویه است. این امامزاده در زمان ناصرالدین شاه قاجار به دست علاالدوله (حاکم استرآباد) تجدید بنا و بازسازی شد.
 
پیامی برای نمایش وجود ندارد
test